Strona 1 z 1

Skrzynia SU1 się kończy?

: 29 wrz 2018, 13:08
autor: Tombog
Mam pogłębiający się problem z pracą skrzyni SU1 i pewne teorie. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat objawów. Więc po kolei.

Skrzynia od początku szarpała przy przełączaniu z 3 na 4 bieg (okolice 50km/h) ale dopiero po rozgrzaniu. Na zimno chodziła płynnie na wszystkich biegach. Miała jednak objaw nietrzymania przy ruszaniu. Pod górę potrafiła staczać auto. Trzeba było depnąć w gaz, żeby zaczęła ciągnąć. Jak już ruszyła to szła poprawnie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że zaczęła jakby się ślizgać do 4 biegu. Po przejściu na 4 i 5 bieg jakby pracowała poprawnie. Szarpanie z 3 na 4 jakby zelżało ale potrafi szarpnąć mocniej. Szarpanie to natomiast występuje tylko przy delikatnej jeździe. Jeśli przycisnę mocniej gazem to przełącza płynne. Generalnie skrzynia lubi głębiej wciśnięty pedał gazu i wtedy chodzi płynnie.
Pojawił się również słyszalny świst przy ruszaniu od zera i jak ruszę to dalej już nic nie świszczy.
Wrzucenie D na postoju przy gorącej skrzyni powoduje załączenie ze zwłoką i szarpnięciem. R nie ma tego objawu. Na zimno nie ma szarpnięcia ani zwłoki.

Bywa, że w korku, na światłach następuje zasprzęglenie z wyraźnym szarpnięciem.

Do tej pory wymieniłem olej statycznie co nic nie pomogło oraz dynamicznie co też nic nie dało. Spuszczony olej był czarny jak smoła.

Moje teorie krążyły do niedawna wokół kosza forwardu pierwszego (pęknięty kosz lub tłok) ale teraz coraz bardziej obstawiam konwerter, który nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. Podobno właśnie walnięty konwerter tak olej masakruje.

Jakie jest Wasze zdanie?

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

: 29 wrz 2018, 20:54
autor: Lejek20
Objawy wskazują na konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne).

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

: 13 paź 2018, 21:34
autor: Marcint
miałem bardzo podobne objawy jak powyżej. Tryb D puszczony hamulec a auto stoi. Pomogła regeneracja sterownika skrzyni.

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

: 25 paź 2018, 14:29
autor: darryd
w tej skrzyni najsłabszym ogniwem są elektrozawory jak i cały sterownik...najtańszym sposobem będzie chyba regeneracja lub wymiana na nowy, można to zrobić bez rozbierania i wyciągania skrzyni...mnie też to czeka...koszt koło 1800 zł bez oleju i robocizny, czas wymiany około 2h...podobno fachowcami w tych sterownikach są goście z midparts.pl, na youtube nawet mają film z urządzenia kalibracyjnego tego sterownika...
http://midparts.com.pl/pl/p/AF2333AW55- ... NS-GO/3467
POMAGA: Corrects/Prevents/Reduces: Opóźnienie/uderzenie w trakcie ruszania, 4-3 i 3-2 uderzenia/przeciągięcia; 2-3 & 3-4 przeciągnięcia, zanik kick-down, ślizganie konwertera.

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

: 29 paź 2018, 19:47
autor: max944df
Za 300 do 500 mozna kupic skrzynie w bdb stanie z gwarancja rozruchowa. Przekladka i oleje ok 350 czyli koszt calkowity 650 do 1000.