Strona 1 z 1

Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 18 lut 2018, 10:46
autor: KrzysiekEg
Cześć.
Takie pytanie na zaś.
Jak jest realizowane zmienne wspomaganie? Pompa plus elektryczny silnik? Sam elektryczny?
Druga sprawa, czy można w DDT jakoś ustawić poziom wspomagania? Próg prędkości, bo mam wrażenie, że strasznie lekko kręci się ta kierownica, i powyżej 60,100 km jakoś tańczę na drodze. Chyba że velki mają taki wrażliwy układ kierowniczy i TTTM.
I trzecie sprawa jak w 3,5 v6 zrobić wymianę płynu i odpowietrzanie?

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 18 lut 2018, 11:30
autor: sasio
Zmienne wspomaganie miały tylko 2.0T i chyba 2.2 dCi

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 18 lut 2018, 14:59
autor: KrzysiekEg
U mnie podobno jest, mam na wykazie z serwisu. Tak samo tutaj, druga kolumna, 9 pozycja. viewtopic.php?f=10&t=361

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 19 lut 2018, 00:56
autor: Gabrielo Vel satis
Z moim układem kierowniczym dzieje się coś takiego ; do 60-70km/h mam mgliste poczucie co się dzieje ze sterowaniem kół przednich :o kierownica obraca się tak jakby koła były w powietrzu ;) Ale gdy przekraczam prędkość powyżej 80-100km/h, czuję wyraznie jak kierownica stawia znaczny opór.

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 19 lut 2018, 10:11
autor: chrisfox
Aż się kiedyś zastanawiałem, czy naprawdę mam zmienne. Nie czuję różnicy w miarę wzrostu prędkości, więc chyba pracuje prawidłowo ;)
O ile dobrze pamiętam, w Safrane zmienne wspomaganie realizowane było hydraulicznie - coś tam się dodatkowo otwierało, czy zamykało.

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 19 lut 2018, 11:25
autor: atropos
W Safrane jest dodatkowy silnik elektryczny :)

Re: Zmienne wspomaganie kierownicy. 3,5 v6 ph2.

: 19 lut 2018, 19:39
autor: obuwie
Silniczek elektryczny? Tego się w swoim Velu nie spodziewałem. A o wpomaganiu prądem dowiedziałem się gdy po awarii i związanym z tym odłączeniem akumulatora przez pierwsze kilka kilometrów od warsztatu kierownica zacinała się w środkowym położeniu... Zmienna siła jest na pewno, na parkingu kręci się lekko, jadąc szybciej opór jest już taki jak powinien.