Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Skrzynie do velka są strasznie słabe to prawda. Nie są przystosowane do sportowej jazdy a do "niby" komfortowej. Dodatkowo napęd tylko na przód + masa pojazdu - nie spodziewaj się, że pójdzie jak dzik
Co Ci polecam? Wyjąć skrzynie i ją rozebrać - jakiś serwis od automatów. Pierwsze co to wymienić filtr, który OCZYWIŚCIE znajduje się w środku dodatkowo dokładnie ją wyczyścić i ew. wymienić zepsute komponenty mechaniczne, które są słabej jakości. Na samym końcu zalać jakiś lepszym olejem, który ma lepsze parametry - osobiście zalałem Millersem ATF SP 3 WS który ma (chyba) najlepszy współczynnik lepkości kinematycznej.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeżeli mogę Ci coś polecić to na samym początku proponuję pojechać na hamownie i sprawdzić jak wygląda to w praktyce. Wówczas można o wiele więcej wywnioskować i zdiagnozować problem po wykresie.
A no i pamiętaj, że masz gaz a silnik ten niezbyt dobrze na to reaguje bo likwiduje luzy zaworowe, które niestety nie wyregulujesz tanio bo ktoś zastosował hydrauliczne popychacze (#idiots) przez co trzeba wymieniać szklanki + konstrukcja katalizatorów nie jest przystosowana do spełniania norm gazu oraz paliwa o niższej zawartości oktanów. Pomimo, że gaz przeważnie ma większą liczbę oktanów niż 98 to w kacie w siatce osadza się taki dziwny nalot - co proponuję? wyrzucić wnętrzności katów i założyć emulatory sond.
W każdym razie najpierw pojedź na hamownie (nie jest to drogi interes) i zrób z 3 próby a wyniki wystaw tutaj. Będę mógł coś więcej powiedzieć na ten temat - jeżeli oczywiście chcesz.
Co Ci polecam? Wyjąć skrzynie i ją rozebrać - jakiś serwis od automatów. Pierwsze co to wymienić filtr, który OCZYWIŚCIE znajduje się w środku dodatkowo dokładnie ją wyczyścić i ew. wymienić zepsute komponenty mechaniczne, które są słabej jakości. Na samym końcu zalać jakiś lepszym olejem, który ma lepsze parametry - osobiście zalałem Millersem ATF SP 3 WS który ma (chyba) najlepszy współczynnik lepkości kinematycznej.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jeżeli mogę Ci coś polecić to na samym początku proponuję pojechać na hamownie i sprawdzić jak wygląda to w praktyce. Wówczas można o wiele więcej wywnioskować i zdiagnozować problem po wykresie.
A no i pamiętaj, że masz gaz a silnik ten niezbyt dobrze na to reaguje bo likwiduje luzy zaworowe, które niestety nie wyregulujesz tanio bo ktoś zastosował hydrauliczne popychacze (#idiots) przez co trzeba wymieniać szklanki + konstrukcja katalizatorów nie jest przystosowana do spełniania norm gazu oraz paliwa o niższej zawartości oktanów. Pomimo, że gaz przeważnie ma większą liczbę oktanów niż 98 to w kacie w siatce osadza się taki dziwny nalot - co proponuję? wyrzucić wnętrzności katów i założyć emulatory sond.
W każdym razie najpierw pojedź na hamownie (nie jest to drogi interes) i zrób z 3 próby a wyniki wystaw tutaj. Będę mógł coś więcej powiedzieć na ten temat - jeżeli oczywiście chcesz.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Skrzynię raczej będę musiał oddać do serwisu, bo i tak musi być poddana naprawie (zdarzają się typowe szarpnięcia przy zmianie biegu z 3 na 2 i 1 na 2). Rozważam serwis w miejscowości Długołęka www.asb-dlugoleka.pl (90 km od mojego miejsca zamieszkania). Ktoś miał do czynienia z tym serwisem? Hamownia w chwili obecnej nie wiem czy ma sens ( po wciśnięciu pedału gazu prawie do końca za wiele się nie dzieje, najlepiej chyba jak nagram filmik, dodam,ze lepiej przyspiesza przy delikatnym dodawaniu gazu). Co do zaworów - to cała góra silnika była robiona-miałem nadpalone gniazdo zaworowe. Co do kata - pomiar emisji spalin robiłem kilka tygodni temu - wszystko ok, mam wydruki. Kupić Golfa 3 1,9 TDI??
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Nie ma co się spodziewać, że będzie nie wiadomo jak jechało - jak sportowy wózek.
Tak apropo jak się zachowuje podczas manualnej zmiany biegów? jest różnica?
A pomiar emisji spalin to największe kłamstwo 21 wieku Mimo wszystko zachęcam do hamowni, serio z tych wykresów można się praktycznie wszystkiego dowiedzieć a osobiście płaciłem stówkę za pomiary, więc koszt praktycznie znikomy.
Btw. co robiłeś z zaworami? szlifowałeś czy coś lepszego?
Tak apropo jak się zachowuje podczas manualnej zmiany biegów? jest różnica?
A pomiar emisji spalin to największe kłamstwo 21 wieku Mimo wszystko zachęcam do hamowni, serio z tych wykresów można się praktycznie wszystkiego dowiedzieć a osobiście płaciłem stówkę za pomiary, więc koszt praktycznie znikomy.
Btw. co robiłeś z zaworami? szlifowałeś czy coś lepszego?
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Zdaję sobie sprawę, że nie pojedzie jak sportowy wóz, z samochodem obchodzę się delikatnie, od nieco szybszej jazdy mam motocykl .
W trybie manual to samo - depniesz,przy prędkości powyżej 100 km/h, powyżej 3 tys. obr. samochód prawie nie przyspiesza, coś hałasuje od strony skrzyni, ujmę nieco gaz, to przestaje hałasować, lepiej przyspiesza przy delikatnym dodawaniu gazu.
Hamowni poszukam w okolicy.
Zawory - szlif, chociaż chciałem wymieniać, żeby było "cacy", jednak nigdzie zaworów poza serwisem nie znalazłem, a w serwisie cena kosmos.
W trybie manual to samo - depniesz,przy prędkości powyżej 100 km/h, powyżej 3 tys. obr. samochód prawie nie przyspiesza, coś hałasuje od strony skrzyni, ujmę nieco gaz, to przestaje hałasować, lepiej przyspiesza przy delikatnym dodawaniu gazu.
Hamowni poszukam w okolicy.
Zawory - szlif, chociaż chciałem wymieniać, żeby było "cacy", jednak nigdzie zaworów poza serwisem nie znalazłem, a w serwisie cena kosmos.
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Odnośnie Długołęki - chcieli ode mnie 1200 pln za wymianę oleju w skrzyni, oczywiście zrobiłem to gdzieś indziej. Więc jak zechcesz tam robić jakąś naprawę (co się pewnie skończy remontem) to pewnie taniej będzie kupić ze trzy używki na podmianę
O ile w ogóle jest jakiś problem ze skrzynią.
O ile w ogóle jest jakiś problem ze skrzynią.
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
No niestety tyle serwisy biorą za skrzynie automatyczne. Zapewne w cenie było też czyszczenie po starym oleju, nie tylko samo przelanie oleju
Naprawa zawsze będzie w automacie zwłaszcza w naszych bo użyte tam elementy są strasznie słabe i jak ktoś nawet wymieniał olej co ileś km to wielkie prawdopodobieństwo, że malutkie "zębatki" są do wymiany bo już nie mają ząbków
Ja jak kupiłem Velka to od razu ściągnąłem skrzynie. Olej wylałem, wsadziłem do specjalnego preparatu który oczyszcza wszystko, wymienione zostały również jakieś części (nie znam dokładnej nazwy - ale jakieś drobne rzeczy) no i oczywiście filtr. Dodatkowo przesmarowane wszystko i zabezpieczone. Nowy olej "przelotowy" na 500 km, po przejechaniu kolejne zrzucenie skrzyni, wyczyszczenie filtra i zalanie normalnym olejem (millers) -> oczywiście wszystko z pomocą serwisu w Wrocku, który już wielokrotnie naprawiał mi automaty w innych autach. Biorąc pod uwagę, że razem z nimi to robiłem to zapłaciłem mniej ale koszt i tak wyniósł mnie około 2800 pln (+/-200 zł). Gdyby sami to robili od początku do końca to pewnie z 3,6 by wzięli.
Naprawa zawsze będzie w automacie zwłaszcza w naszych bo użyte tam elementy są strasznie słabe i jak ktoś nawet wymieniał olej co ileś km to wielkie prawdopodobieństwo, że malutkie "zębatki" są do wymiany bo już nie mają ząbków
Ja jak kupiłem Velka to od razu ściągnąłem skrzynie. Olej wylałem, wsadziłem do specjalnego preparatu który oczyszcza wszystko, wymienione zostały również jakieś części (nie znam dokładnej nazwy - ale jakieś drobne rzeczy) no i oczywiście filtr. Dodatkowo przesmarowane wszystko i zabezpieczone. Nowy olej "przelotowy" na 500 km, po przejechaniu kolejne zrzucenie skrzyni, wyczyszczenie filtra i zalanie normalnym olejem (millers) -> oczywiście wszystko z pomocą serwisu w Wrocku, który już wielokrotnie naprawiał mi automaty w innych autach. Biorąc pod uwagę, że razem z nimi to robiłem to zapłaciłem mniej ale koszt i tak wyniósł mnie około 2800 pln (+/-200 zł). Gdyby sami to robili od początku do końca to pewnie z 3,6 by wzięli.
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 18 lip 2017, 11:05
- Skąd: Ostrów Wlkp.
- Rok: 2003
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Ford Sierra 2.0 DOHC
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Nad używką myślałem, ale to jest loteria, bo mogę pośmigać kilka lat, jak i kilka tygodni. Z tego co wiem, to w Długołęce dość dobrze do tematu podchodzą, wiadomo, że się cenią. Ja wolę dołożyć $ i mieć spokój Kolego ViruS001 jakieś namiary na serwis Wrocku można prosić? Tam robią tylko skrzynie?
- ViruS001
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 16 sie 2017, 20:44
- Skąd: Nysa
- Rok: 2009
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Audi S3
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
Tak. Tam jest serwis i naprawa automatycznych oraz manualnych skrzyń biegów tylko i wyłącznie.
Namiar wysłany na PW
Namiar wysłany na PW
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
ViruS, ale ja chciałem wtedy tylko dokonać dynamicznej wymiany oleju. Podłączenie do maszyny, przepchnięcie pewnej ilości oleju, sprawdzenie stanu, wielka filozofia. 1200zł? To już jest kradzież
Ogólnie zrobiłem to w Auto Franpol we Wrocławiu z następujących powodów:
- wycenili mi to z rozbiciem cenowym, więc mogłem powywalać wszystkie zbędne elementy takie jak np. odczyt błędów itp bzdury.
- mogłem sam dostarczyć olej zamiast bulić po 60zł/l co miało tłumaczyć tak wysoką cenę usługi w Długołęce.
W rezultacie zapłaciłem 369zł za usługę + kupiony Ravenol. Efekt ten sam, taki jak miał być. Skrzynia działa dokładnie tak samo jak działała, olej wymieniony, a ja wiem że jak padnie to nie przeze mnie.
W swoim poprzednim Volvo nie wymieniałem oleju bo poprzednik tego nie robił a koszt wymiany oleju był podobny do kupna używki, których wszędzie pełno. Ja przejechałem 50 tysięcy, poprzednik 60, a ile jeszcze wcześniejszy właściciel to nie wiem. Samo auto miało na liczniku 350 tysięcy, ale wg mnie na oko z 500 przynajmniej. Skrzynia przy sprzedaży nadal działała doskonale. Rozumiem wysokie ceny za naprawy bo tu trzeba mieć wiedzę i doświadczenie, ale za zwyczajną prewencję, wymianę płynów? Nie dajmy się zwariować.
Ogólnie zrobiłem to w Auto Franpol we Wrocławiu z następujących powodów:
- wycenili mi to z rozbiciem cenowym, więc mogłem powywalać wszystkie zbędne elementy takie jak np. odczyt błędów itp bzdury.
- mogłem sam dostarczyć olej zamiast bulić po 60zł/l co miało tłumaczyć tak wysoką cenę usługi w Długołęce.
W rezultacie zapłaciłem 369zł za usługę + kupiony Ravenol. Efekt ten sam, taki jak miał być. Skrzynia działa dokładnie tak samo jak działała, olej wymieniony, a ja wiem że jak padnie to nie przeze mnie.
W swoim poprzednim Volvo nie wymieniałem oleju bo poprzednik tego nie robił a koszt wymiany oleju był podobny do kupna używki, których wszędzie pełno. Ja przejechałem 50 tysięcy, poprzednik 60, a ile jeszcze wcześniejszy właściciel to nie wiem. Samo auto miało na liczniku 350 tysięcy, ale wg mnie na oko z 500 przynajmniej. Skrzynia przy sprzedaży nadal działała doskonale. Rozumiem wysokie ceny za naprawy bo tu trzeba mieć wiedzę i doświadczenie, ale za zwyczajną prewencję, wymianę płynów? Nie dajmy się zwariować.
Re: Słaba prędkość maksymalna Vel Satis 3.5 Benzyna + LPG
I jak postęp z autem? Coś nowego się dowiedziałeś, zbadałeś? Skrzynia czy co innego jest przyczyną?