Anteny Hands Free

Elektryka wnętrza, silnika i nadwozia, oświetlenie
Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Anteny Hands Free

Post autor: sasio » 29 cze 2017, 09:55

Lutowanie SMD różni się bardzo od lutowania zwykła lutownica, nie ma tam kilku sekund grzania elementu.

http://allegro.pl/nowa-oryginalna-karta ... _c=Product
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

velek_ostrow
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Anteny Hands Free

Post autor: velek_ostrow » 29 cze 2017, 12:37

Dzięki za linka, cena bardzo atrakcyjna.
Jeśli chodzi o lutowanie, to możemy podyskutować. Elektroniką zajmuję tak mniej więcej ok 30 lat, samochodową trochę krócej ;-)

baner
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL

Re: Anteny Hands Free

Post autor: baner » 29 cze 2017, 20:55

No to nieźle, pojęcia nie miałem że jest bateria i akumulatorek. Trochę się boję ruszać kartę, bo mam tylko jedną niestety, ale być może to właśnie ten problem. Aby forum było merytorycznie pełne wyjaśnię pojęcie SMD - jest to technika lutowania powierzchniowego, pola lutownicze są od strony elementu który jest montowany, w przeciwieństwie do lutowania przewlekanego, gdzie płytka posiada otwory do przewlekania nóżek elementów elekrtonicznych i samo lutowanie następuje po drugiej stronie płytki. Inna sprawa że SMD wprowadzono w celu miniaturyzacji i mniej skomplikowanego montażu na taśmach produkcyjnych, lutować SMD da się prawie każdą lutownicą, kwestia tylko wielkości końcówki grotu no i wielkości montowanego elementu jak i samego pola lutowniczego(kwestia wprawy i doświadczenia).

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Anteny Hands Free

Post autor: sasio » 29 cze 2017, 21:13

Mi niestety odpadły płytki do których lutuje się kartę podczas lutowania zwykła lutownica.
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

baner
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL

Re: Anteny Hands Free

Post autor: baner » 29 cze 2017, 21:42

No to przegrzałeś niestety, nie można grzać do bólu...wszystko ma swoją wytrzymałość. Poza tym trzeba wziąć pod uwagę również niebezpieczeństwo jakie się wiąże z przegrzaniem akumulatorka...tutaj sam jego wybuch jest najmniejszym problemem, gorzej gdy jego części trafią w oko niestety.

Awatar użytkownika
sasio
Administrator
Posty: 1175
Rejestracja: 28 lis 2016, 18:48
Skąd: Szczecinek
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Anteny Hands Free

Post autor: sasio » 29 cze 2017, 22:04

Nie było to przegrzanie i dawanie ile wlezie
Po prostu lut był zbyt słaby i musiałem to powtarzać kilka razy aby trzymało
VelSatisem się nie jeździ.
VelSatisem się podróżuje!

velek_ostrow
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Anteny Hands Free

Post autor: velek_ostrow » 30 cze 2017, 09:51

Bo te blaszki do akumulatora się zgrzewa nie lutuje.

baner
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL

Re: Anteny Hands Free

Post autor: baner » 30 cze 2017, 22:56

Akumulator na wymianę blaszki ma już zgrzane, a same końcówki już się lutuje.

baner
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 09 cze 2017, 22:41
Skąd: Włocławek/Brześć Kujawski
Rok: 2003
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Scenic 1.6 2002 PL

Re: Anteny Hands Free

Post autor: baner » 01 lip 2017, 09:37

Po rozklejeniu karty akumulator okazał się sprawny i w pełni naładowany.

velek_ostrow
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 20 mar 2017, 12:52
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6

Re: Anteny Hands Free

Post autor: velek_ostrow » 03 lip 2017, 11:47

Żeby usystematyzować wiedzę ;-) Akumulator do HF na przygrzanie blaszki, ale niestety zgrzewy często puszczają. Najlepszą metodą jest wtedy wymiana akumulatorka, lub ponowne zgrzanie blaszek (lutowania nie polecam) Drugim rodzajem usterki akumulatorka są zimne luty. lub pęknięcie blaski przy samej płytce. Ponowne przylutowanie styków przywraca w pełni sprawność karty (o ile sam akumulator i elektronika jest sprawna) Niestety karty HF modeli przedliftowych są bardzo awaryjne, pękają ścieżki, robią się zimne luty itp. Problem z naprawą jest taki że PCF i drugi układ odpowiadający za HF jest zalany środkiem żywico podobnym. Podczas jego usuwania łatwo jest jeszcze bardziej uszkodzić kartę. Ja radzę sobie w ten sposób że nagrzewam hotem płytkę, znacznie łatwiej wtedy usunąć klej z płytki.

ODPOWIEDZ