Dzisiaj wymieniałem tylne amortyzatory.
Sprawa jest prosta, szkoda jechać do mechanika.
Do tyłu pasują amortyzatory 8200620376 lub 8200147331 RENAULT,
ja wybrałem BILSTEIN 19-168203.
Górne mocowanie na klucz 18.
Dolne tak samo.
Odkręcamy koło, podstawiamy coś pod tarczę i lekko opuszczamy, tak by amortyzator nie był rozciągnięty.
Potrzebne będzie dużo środka penetrującego i zapewne kawałek przedłużki do ruszenia śrub.
Dostęp jest bardzo ładny, więc idzie to dosyć prosto.
Wkładamy nowe i skręcamy.
Zakładamy koło i idziemy na drugą stronę. Proste, godzina roboty max na dwie strony, chyba że śruba będzie zapieczona.
U mnie amorki były jeszcze fabryczne, niby na przeglądzie wykazywały ponad 50%, ale kaszana z nich straszna.
Po wbiciu ręką do środka nie odbijały.
Stary i nowy.
Amortyzatory tył - wymiana.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
- milimetr58
- Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
- Skąd: Łódź
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: VelSatis 2.0T
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
Stare, bo nie było w komplecie nowych.
Gdybym miał nowe, to bym założył.
Nie wiem, czy gdzieś zalecają wymianę razem ze śrubami, ale gdybym drugi raz to robił, to bym ogarnął nowe śruby.
Gdybym miał nowe, to bym założył.
Nie wiem, czy gdzieś zalecają wymianę razem ze śrubami, ale gdybym drugi raz to robił, to bym ogarnął nowe śruby.
- rafal1981
- Klubowicz
- Posty: 1006
- Rejestracja: 09 gru 2016, 23:32
- Skąd: Biskupice
- Rok: 2007
- Silnik: 2.0 dCi
- Drugie auto: FORD TAUNUS TCIII2.0
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
Ale po co nowe śruby te oryginalne są ocynkowane i wyglądają bardzo dobrze.
-
- Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 01 wrz 2018, 00:40
- Skąd: Trzemeszno
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: Astra TwinTop
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
Z tym nie odbijaniem.
Fabrycznie niby olejowe są a olejowe same zdaje się nie odbijają.
Fabrycznie niby olejowe są a olejowe same zdaje się nie odbijają.
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
Bardziej precyzyjnie, chodziły bez zupełnego oporu do dołu i góry.
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
Ja zalecam ostrożność przy odkręcaniu dolnej śruby amortyzatora. Moja tak się zapiekła w zwrotnicy że ukręciłem ją próbując odkręcić. Niestety nie ma tam miejsca żeby ją w jakikolwiek sposób wydostać. Musiałem kupić całą zwrotnice z wahaczem wzdłużnym
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Amortyzatory tył - wymiana.
A oczyściłeś z piasku i użyłeś penetratora?