Tak to jest jak się kupuje pełną opcję, z 3 litrowym dieslem po przejściach, za 6 tys złotych
https://www.velsatis.pl/viewtopic.php?f ... 9864#p9864
Szarpanie i drzenie
-
- Forumowicz
- Posty: 498
- Rejestracja: 02 gru 2017, 17:46
- Skąd: Elbląg
- Rok: 2006
- Silnik: 3.5 V6
- Drugie auto: Jaguar x300 4.0
Re: Szarpanie i drzenie
Niezły debil się nam tu trafił, szybki ban dla niego.
-
- Administrator
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
- Skąd: Warszawa
- Rok: 2003
- Silnik: 2.0T
Re: Szarpanie i drzenie
Kolega Serdelektv pożegnał się już z naszym gronem
- milimetr58
- Klubowicz
- Posty: 768
- Rejestracja: 07 gru 2016, 17:02
- Skąd: Łódź
- Rok: 2006
- Silnik: 2.0T
- Drugie auto: VelSatis 2.0T
Re: Szarpanie i drzenie
To nie był kolega, to był czubek i w dodatku dzisiaj podniósł mi ciśnienie. Dobrze, że już go tutaj nie ma.
Myślę, że można zamknąć wątek i to będzie najlepsze na chwilę obecną.
Waldek i Ewa
-
- Forumowicz
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lis 2019, 12:53
- Skąd: Rzeszów/Łańcut
- Rok: 2004
- Silnik: 3.0 dCi V6
- Drugie auto: Espace 2.0T
Re: Szarpanie i drzenie
Dla potomnych szukających informacji i w świadomości zamkniętego wątku odważę się napisać...
Jeśli 3.0DCI bez względu na wersję przy przyspieszaniu poszarpuje, trzęsie silnikiem, kierownicą i daje wrażenie jakby mechanizm różnicowy przeskakiwał, a ponadto nasila się to wraz z dociskaniem pedału gazu lub pod górkę to w 99% problem pochodzi od pompy wysokiego ciśnienia. Z reguły wystarcza wymiana zaworków sterujących. Należy wcześniej wykonać diagnostykę i sprawdzić wartość ciśnienia na szynie CR i jej odchyłkę. Należy również sprawdzić korekty wtryskiwaczy i detekcję wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach.
Jeśli 3.0DCI bez względu na wersję przy przyspieszaniu poszarpuje, trzęsie silnikiem, kierownicą i daje wrażenie jakby mechanizm różnicowy przeskakiwał, a ponadto nasila się to wraz z dociskaniem pedału gazu lub pod górkę to w 99% problem pochodzi od pompy wysokiego ciśnienia. Z reguły wystarcza wymiana zaworków sterujących. Należy wcześniej wykonać diagnostykę i sprawdzić wartość ciśnienia na szynie CR i jej odchyłkę. Należy również sprawdzić korekty wtryskiwaczy i detekcję wypadających zapłonów na poszczególnych cylindrach.
-
- Forumowicz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2020, 11:51
- Skąd: BIAŁYSTOK
- Rok: 2004
- Silnik: 3.0 dCi V6
Re: Szarpanie i drzenie
Witam.Jestem posiadaczem vela z 2005 r. po wymianie silnika na drugi z 2004 r.Mam taki problem że podczas jazdy zaczyna drżeć i nie jest to kierownica tylko silnik.Zbiornik oczyszczony filtr wymieniony gruszka przy filtrze usunięta.Podpięty pod clip w salonie Renault -wynik zbyt niskie ciśnienie w układzie paliwowym.Co może być powiedzcie bo mam już dosyć wydawania kasy.Proszę o pomoc w diagnozie bo ta z salonu to nic nie warta.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 sty 2019, 18:38
- Skąd: Łódź
- Rok: 2005
- Silnik: 3.0 dCi V6
Re: Szarpanie i drzenie
Pompa wysokiego ciśnienia.
-
- Forumowicz
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 kwie 2020, 11:51
- Skąd: BIAŁYSTOK
- Rok: 2004
- Silnik: 3.0 dCi V6
Re: Szarpanie i drzenie
Czyli ta pompa napędzana paskiem rozrządu.A co z wtryskami, listwą CR?Dodam że nie ma żadnego błędu co to może być.
Re: Szarpanie i drzenie
1. Pompa wtryskowa w tym modelu jest niemal bezawaryjna.
2. Problemy stwarzają zawory SCV (radzę wymienić 2, czerwony i zielony, cena około 500-600zł.)
3. Istnieje możliwość wymiany zaworów bez wyciągania pompy (poszukaj filmów na youtubie, na przykładzie vectry 3.0)
4. Wyjęcie pompy wtryskowej bez wyciągania silnika jest niemożliwe (napędzana jest paskiem rozrządu, oprócz rozrządu należy zdjąć metalową osłonę silnika oraz rolki i napinacz paska klinowego), gdyż jest za mało miejsca.
5. Natomiast bez wyciągania silnika, aby wymienić zawory SCV (pompa paliwa znajduje się poniżej listwy wtryskowej), należy zdemontować łącznik kolektorów, przewody paliwowe wraz z listwą wtryskową, chłodnicę EGR oraz niekiedy co najmniej jeden z dwóch kolektorów. Nie trzeba natomiast demontować samych wtryskiwaczy.
6. Cała operacja jest czasochłonna i niewiele warsztatów się podejmuje zadania.
2. Problemy stwarzają zawory SCV (radzę wymienić 2, czerwony i zielony, cena około 500-600zł.)
3. Istnieje możliwość wymiany zaworów bez wyciągania pompy (poszukaj filmów na youtubie, na przykładzie vectry 3.0)
4. Wyjęcie pompy wtryskowej bez wyciągania silnika jest niemożliwe (napędzana jest paskiem rozrządu, oprócz rozrządu należy zdjąć metalową osłonę silnika oraz rolki i napinacz paska klinowego), gdyż jest za mało miejsca.
5. Natomiast bez wyciągania silnika, aby wymienić zawory SCV (pompa paliwa znajduje się poniżej listwy wtryskowej), należy zdemontować łącznik kolektorów, przewody paliwowe wraz z listwą wtryskową, chłodnicę EGR oraz niekiedy co najmniej jeden z dwóch kolektorów. Nie trzeba natomiast demontować samych wtryskiwaczy.
6. Cała operacja jest czasochłonna i niewiele warsztatów się podejmuje zadania.