Skrzynia SU1 się kończy?

Masz problem że swoim VelSatisem?
Awatar użytkownika
Tombog
Klubowicz
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2016, 17:35
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Rok: 2002
Silnik: 3.5 V6
Drugie auto: R25, R25, R25, E3

Skrzynia SU1 się kończy?

Post autor: Tombog » 29 wrz 2018, 13:08

Mam pogłębiający się problem z pracą skrzyni SU1 i pewne teorie. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat objawów. Więc po kolei.

Skrzynia od początku szarpała przy przełączaniu z 3 na 4 bieg (okolice 50km/h) ale dopiero po rozgrzaniu. Na zimno chodziła płynnie na wszystkich biegach. Miała jednak objaw nietrzymania przy ruszaniu. Pod górę potrafiła staczać auto. Trzeba było depnąć w gaz, żeby zaczęła ciągnąć. Jak już ruszyła to szła poprawnie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że zaczęła jakby się ślizgać do 4 biegu. Po przejściu na 4 i 5 bieg jakby pracowała poprawnie. Szarpanie z 3 na 4 jakby zelżało ale potrafi szarpnąć mocniej. Szarpanie to natomiast występuje tylko przy delikatnej jeździe. Jeśli przycisnę mocniej gazem to przełącza płynne. Generalnie skrzynia lubi głębiej wciśnięty pedał gazu i wtedy chodzi płynnie.
Pojawił się również słyszalny świst przy ruszaniu od zera i jak ruszę to dalej już nic nie świszczy.
Wrzucenie D na postoju przy gorącej skrzyni powoduje załączenie ze zwłoką i szarpnięciem. R nie ma tego objawu. Na zimno nie ma szarpnięcia ani zwłoki.

Bywa, że w korku, na światłach następuje zasprzęglenie z wyraźnym szarpnięciem.

Do tej pory wymieniłem olej statycznie co nic nie pomogło oraz dynamicznie co też nic nie dało. Spuszczony olej był czarny jak smoła.

Moje teorie krążyły do niedawna wokół kosza forwardu pierwszego (pęknięty kosz lub tłok) ale teraz coraz bardziej obstawiam konwerter, który nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. Podobno właśnie walnięty konwerter tak olej masakruje.

Jakie jest Wasze zdanie?

Lejek20
Forumowicz
Posty: 111
Rejestracja: 10 mar 2017, 21:21
Skąd: Potworów
Rok: 2006
Silnik: 3.5 V6

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

Post autor: Lejek20 » 29 wrz 2018, 20:54

Objawy wskazują na konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne).

Marcint
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 12 wrz 2017, 00:23
Skąd: Piaseczno
Rok: 2005
Silnik: 3.5 V6

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

Post autor: Marcint » 13 paź 2018, 21:34

miałem bardzo podobne objawy jak powyżej. Tryb D puszczony hamulec a auto stoi. Pomogła regeneracja sterownika skrzyni.

Awatar użytkownika
darryd
Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 07 gru 2016, 11:37
Skąd: Głogów
Rok: 2005
Silnik: 2.0T

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

Post autor: darryd » 25 paź 2018, 14:29

w tej skrzyni najsłabszym ogniwem są elektrozawory jak i cały sterownik...najtańszym sposobem będzie chyba regeneracja lub wymiana na nowy, można to zrobić bez rozbierania i wyciągania skrzyni...mnie też to czeka...koszt koło 1800 zł bez oleju i robocizny, czas wymiany około 2h...podobno fachowcami w tych sterownikach są goście z midparts.pl, na youtube nawet mają film z urządzenia kalibracyjnego tego sterownika...
http://midparts.com.pl/pl/p/AF2333AW55- ... NS-GO/3467
POMAGA: Corrects/Prevents/Reduces: Opóźnienie/uderzenie w trakcie ruszania, 4-3 i 3-2 uderzenia/przeciągięcia; 2-3 & 3-4 przeciągnięcia, zanik kick-down, ślizganie konwertera.

max944df
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 07 sie 2018, 07:42
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Rok: 2004
Silnik: 3.0 dCi V6

Re: Skrzynia SU1 się kończy?

Post autor: max944df » 29 paź 2018, 19:47

Za 300 do 500 mozna kupic skrzynie w bdb stanie z gwarancja rozruchowa. Przekladka i oleje ok 350 czyli koszt calkowity 650 do 1000.

ODPOWIEDZ