Turbina i rura w 2.0T

Silnik, elementy napędowe, skrzynie biegów
axa2zxz
Administrator
Posty: 491
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:52
Skąd: Warszawa
Rok: 2003
Silnik: 2.0T

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: axa2zxz » 17 kwie 2017, 22:10

Ogolnie jestem bardzo zadowolony. Sprezarka przyjemnie chlodzi, przy wiekszych obrotach jej nie slychac. Generalnie polecam, przy tej cenie szkoda kasy na uzywke...

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: Faavi » 18 kwie 2017, 10:11

Dzieki za info. Dzis zamawiam po pracy.

Awatar użytkownika
Magister
Klubowicz
Posty: 195
Rejestracja: 07 kwie 2017, 20:27
Skąd: Tarnów
Rok: 2009
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Laguna 2.0

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: Magister » 18 kwie 2017, 19:24

I ja dorzucę swoje 3grosze do tego rozwiązania, choć sam je od kilku lat stosuję.
Jeżeli założymy rurę silikonową/gumową na plastikową i założymy opaskę zaciskową, to gwarantuję Wam, że po jakimś czasie będą nieszczelności z uwagi na temperaturę jaka pojawia się podczas pracy silnika. Plastikowa rura potrafi się dosłownie zgnieść i zachować "zmiażdżony" kształt skutkując zmniejszonym przepustem powietrza.
Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie wewnątrz plastikowej rury, cienkościennej, metalowej obejmy, jak zwykł w swoich rurach stosować VW.

michaleck
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 05 mar 2017, 18:38
Rok: 2002
Silnik: 2.0T

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: michaleck » 18 kwie 2017, 23:46

Albo po prostu z wyczuciem skręcić opaskę

Gabrielo Vel satis
Forumowicz
Posty: 624
Rejestracja: 17 gru 2016, 07:05
Skąd: KUTNO
Rok: 2005
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Megane RS

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: Gabrielo Vel satis » 19 cze 2017, 00:38

Francuz na na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=WVhszc7dzx8 tak samo ma uciętą rurę plastikową i zrobione na opaskę i opaski zaciskowe-musi to działać.

Faavi
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 11 sty 2017, 23:43
Skąd: Lubań/ Wesołówka
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Citroen C4

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: Faavi » 02 sty 2019, 19:27

witam. turbo znowu pada, głośno chodzi, znowu żłopie olej. 30tys i szlak trafiło, jako ze jeszcze na gwarancji to będę reklamował. mam okazje kupic za dobra flaszke turbo od laguny, wersja 210km, tam jest juz chyba zmienna geometria łopatek. da rade to zaadoptować do vela bez większych kombinacji?? turbo z przebiegiem 110tys. warte to zabawy?

konrad67lw
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 sty 2019, 18:25
Skąd: Puławy
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Modus

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: konrad67lw » 21 kwie 2020, 12:50

Ktoś może wie jaką średnica na rura do lotu do turbiny od filtra powietrza. Nie mam obecnie jak możliwości dostania się do niej żeby sprawdzić A wiem że jest popękana na łączeniu z turbo. Chcę dobrać przewód silikonowy i tuleje metalową żeby naprawić. Znalazłem coś takiego i może będzie pasować. Jest to zestaw naprawczy do rury turbo ale 1.9 dci
https://allegro.pl/oferta/przewod-filtr ... gKWWvD_BwE

konrad67lw
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 19 sty 2019, 18:25
Skąd: Puławy
Rok: 2002
Silnik: 2.0T
Drugie auto: Renault Modus

Re: Turbina i rura w 2.0T

Post autor: konrad67lw » 09 maja 2020, 22:25

Jestem po naprawie rury od filtra powietrza do turbo. Potrzebne
rura aluminiowa dolotowa 51 mm x 10 cm trzeba później dociąć
Redukcja silikonowa 50/60mm
Opaski zaciskowe 50-70 mm -3 szt.
Demontujemy ostrożnie rurę. Odkrecamy śruby przy filtrze powietrza, odłączamy skrzynkę z przekaźnikami(żeby łatwiej było rurę wyjac) przewód od odmy i czujnik.
Ucinamy około 6cm rury od wejścia do turbo. Wstawiamy łącznik w rurę i łączymy z redukcją silikonową. Zaciskamy opaski. Czas jakieś 30 min. Koszt około 50 zł

ODPOWIEDZ